marți, 31 august 2010

Noapte Venetiana

Este o prajitura deosebita ca aspect dar mai ales ca savoare.Fiica mea adora aceasta prajitura drept pentru care o fac destul de des(totusi nu foarte des ca sufera silueta si deja intram in conflict cu asemenea tentatie ) Dupa cum se vede , aceasta prajitura este un chin...dar din cele placute.
Deci sa purcedem la a scrie reteta , spre desfatarea noastra si a papilelor noastre
Avem nevoie de...
Ingrediente
Pentru blatul alb:
6 albusuri,6  linguri de zahar,100 g cocos ras,4-5 linguri faina
Pentru blat negru:
4 oua(separate albusurile de galbenusuri),4 linguri de faina,4 linguri de zahar,2 linguri cacao,1lingurita praf de copt.
Crema : 6 galbenusuri,150 g zahar,5 linguri lapte,200 g unt (eu folosesc Rama), vanilie
Glazura: 100 g ciocolata menaj,2-3 linguri lapte,50 g unt.

Preparare blat alb:
Se bat albusurile spuma , se adauga zaharul,cocosul si faina si se amesteca usor.Se unge si se tapeteaza o tava (de 20x30) ,se toarna blatul si se lasa deoparte pana ce preparam blatul negru.
Blat negru:
Se bat albusurile spuma cu zaharul,se adauga ,unul cate unul, galbenusurile,apoi faina , care in prealabil a fost amestecata cu praful de copt si cacao.Se amesteca usor pana la omogenizare si se toarna cu atentie in tava peste blatul alb(fara sa se amestece aluaturile)
Nota...daca s-a respectat reteta aluaturile vor fi de o asemenea consistenta incat nu se vor amesteca in momentul turnarii unuia peste celalalt.
Se coace 25-30 min la 180 C

In timp ce prajitura noastra e la cuptor si naduseste din toti porii, ne ocupam de crema pe care o facem astfel:
galbenusurile, zaharul si laptele se amesteca la bain-marie pana se ingroasa.Dupa ce are o consistenta groasa ,crema se ia de pe foc si se lasa la racit..O pandim sa vedem cand e rece si amestecam cu untul frecat punand  crema putin cate putin pana o incorporam pe toata. Apoi crema se pune peste blat si se da la frigi o ora
Facem glazura amestecand toate ingredientele (se topesc la microunde sau se pun la bain-marie)
Se toarna peste prajitura apoi se mai lasa la rece o ora.Peste glazura putem pune fulgi de ciocolata alba, fulgi de nuca de cocos, putem decora cu floricele din frisca sau bobonele colorate.Eu am ales sa las glazura fara ornamente.
Va doresc spor la preparat.,daca doriti sa o incercati vreodata (eu va pot spune ca merita toata osteneala )
Pofta buna.

Un mic (mare) amanunt imi cer scuze pentru lipsa pozelor  cu tot procesul de preparare dar  nu am pozat toate etapele prepararii caci nu mi-a precut prin gand ca imi voi face candva ,in lumea asta, un blog.Drept pentru care promit ca de acum inainte , tot ce prepar sa si fotografiez ca sa vin mult mai mult in ajutorul celor ce vor dori sa prepare la randul lor ceva din ceea ce se gaseste postat aici.
POFTA BUNA!

4 comentarii:

  1. Mie îmi plac blaturile siropoase, deci întrebare: aş putea să insiropez blatul înainte să-i pun crema?

    RăspundețiȘtergere
  2. cautam un contact form pe blog si nu reusesc, imi trimiti te rog un email, ca vreau sa-ti propun ceva. Multumesc. Tibor. netpizza1@gmail.com


    NetPizza.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia azi am vazut acest mesaj dl Tibor.Daca doriti sa vorbim scrieti mi .Astept.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna.Din anumite motive nu am mai continuat cu afisarea retetelor pe blog si intamplarea face sa vad abia azi comentul dvs.Nu stiu despre ce doriti sa vorbim dar daca azi mai e valabil va rog sa mi spuneti cum luam legatura.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails